02 Mac 2011

HaKiKat ChiNte


 ~Aku bukanlah bintang yang menerangi gelap malam. Dan bukanlah daun kering yang berserak ditiup angin. Aku adalah seorang pengembara yang sedang menyusuri dan mencari pelangi di balik kabut hitam. Yang ingin ku jumpai di hujung harapan ku adalah lantera jiwa. Obor kehidupan yang menerangi setiap langkahku.
Aku adalah tarikan nafas lautan.adalah senyuman bumi dan begitu juga cinta,adalah tarikan nafas dari lautan,perasaan,air mata langit dan senyuman dari bumi sang jiwa.

Hembus angin
Menebar aroma kering
Gugur beribu he£ai
Bisu berjuta kata
S’bab waktu te£ah menyergap
Kemarau berke£ana
Sisahkan jejak kerontang
Tiada sebentuk harapan
Tiada irama nadi
Hanya keinginan tercurah dari kepingan ka£bu
Memecah, menitik
Kemarau tiada henti berke£ana
Tiap guguran ada tanya
Tiap guguran terukir pasrah
Tiap guguran ada£ah perpisahan1 hari, 1 jam
Menghitung sisg £angkah
Da£am resah ge£isah napas
Meraba detak ini
Tiba pada penghujung waktuSebentar saja
Aku ingin ad
Aku ingin mengasihimu
Kau tak hi£ang dari pandanganku
Meski aku te£ah berke£ana

Tiada ulasan:

Catat Ulasan